Fermierii vor transmite autorităţilor locale, de trei ori pe an, pentru înscrierea în Registrul agricol, informaţii privind terenurile deţinute, animalele din gospodărie sau modul de utilizare a suprafeţelor, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR). Instituţia a elaborat un proiect de ordin care stabileşte normele tehnice de completare a Registrului agricol, în perioada 2007-2011, după ce Guvernul a aprobat, în luna februarie, noul Registru, în condiţiile în care valabilitatea documentului anterior, din perioada 2001-2006, a expirat. Normele stabilesc ca, în perioada 5-20 ianuarie a fiecărui an, fermierii şi personale juridice să comunice date privind terenul în proprietate, componenţa gospodăriei, efectivele de animale şi păsări din gospodărie/fermă - şi modificările intervenite în cursul semestrului al doilea al anului precedent - , utilaje, instalaţii agricole şi mijloace de transport sau construcţii. În perioada 15-31 mai vor fi înregistrate datele privind modul de utilizare a suprafeţei agricole, iar în primele 15 zile ale lunii iulie vor fi depuse informaţii care privesc evoluţia efectivelor de animale în primul semestru al anului în curs. "Persoanele fizice şi juridice pot declara date pentru a fi înscrise în Registrul agricol şi în afara acestor intervale de timp, în cazul în care au intervenit modificări deosebite în patrimoniul agricol", se menţionează în proiect. Nu vor fi înscrise în Registru unităţile aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciului Român de Informaţii, chiar dacă acestea au în proprietate terenuri, animale sau păsări. În cazul comunelor, vor fi înscrise în registru toate firmele care deţin terenuri agricole şi silvice, animale sau construcţii, şi toate gospodăriile, chiar dacă nu au în proprietate terenuri, animale sau imobile. Persoanele care locuiesc singure sunt considerate gospodării şi trebuie, de asemenea, înregistrate. "Personalele care declară că locuiesc şi se gospodăresc singure, nefăcând parte din altă gospodărie, se consideră tot ca o gospodărie, dar alcătuită dintr-o singură persoană", se spune în proiect. În cazul în care un animal aparţine mai multor proprietari, acesta va fi înscris la gospodăria unde se află animalul în momentul declarării. Registrul agricol va fi întocmi atât pe hârtie, cât şi pe suport electronic. Consiliile locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru întocmirea şi actualizarea registrelor în zonele respective, iar prefecţii vor supraveghea respectarea prevederilor legale şi corectitudinea datelor. Informaţiile din registru sunt înscrise în baza unor declaraţii ale capului gospodăriei (sau a unui membru major al gospodăriei) sau, în cazul firmelor, ale conducătorului. Cheltuielile privind tipărirea şi difuzarea registrelor agricole vor fi suportate din bugetele locale. Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţa unitară a gospodăriilor populaţiei, inclusiv terenul, construcţiile şi animalele deţinute.