Au mai rămas doar câteva zile până la debutul noului an şcolar, iar părinţii sunt pe ultima sută de metri în goana după rechizite. Preţurile sunt asemănătoare cu cele de anul trecut dar librarii spun că numărul cumpărătorilor a crescut iar varietatea rechizitelor este mai mare. 

 

În plus firmele care produc caiete, stilouri şi alte rechizite încearcă să îşi atragă clienţii cu tot felul de oferte şi concursuri.

„În acest început de toamnă avem vânzări mai bune decât anul trecut. Probabil oamenii au mai mulţi bani. Şi marfa este mai variată, cele mai căutate produse fiind cele de Schneider şi Herlitz”, a spus, pentru Crişana, Mirela Gyorgy de la depozitul de rechizite de pe strada Călăraşilor.

De acolo achiziţionează marfă şi unele librării, nu doar părinţii, ceea ce înseamnă că preţurile sunt acceptabile. Un ghiozdan costă între 25 şi 105 lei, caietele între 85 de bani şi 3,40 de lei (în funcţie de numărul de file şi de firma care le produce), penarul între 10 şi 30 de lei neechipat şi între 30 şi 52 de lei echipat (şi aici, depinde de numărul de compartimente), radiera între 35 de bani şi 2,5 lei, creionul între 35 de bani şi 80 de bani (cu sau fără radieră la capăt), trusa de geometrie între 4,9 lei şi 6,4 lei, stiloul între 2,6 şi 43,30 de lei, plastilina între 2,2 şi 5,3 lei şi un set de carioci între 3,1 lei şi 12,20 de lei (în funcţie de numărul de culori). Ajungem, aşadar, la o sumă cuprinsă între 70 şi 230 de lei pentru un singur copil. O alternativă la care părinţii încep să apeleze din ce în ce mai mult este comandarea rechizitelor de pe site-uri on-line. Aici preţurile variază foarte mult. Un ghiozdan costă între 36 de lei şi 300 de lei (cele de firmă), un caiet între 6 bani şi 4 lei, un penar între 20 şi 46 de lei, un creion 1,7 lei, o trusă de geometrie 10 lei, un stilou între 3 şi 70 de lei, plastilina între 1 şi 4,5 lei şi un set de carioci între 3 şi 17,5 lei. Asta înseamnă că un părinte care va dori să cumpere rechizite on-line pentru copil va plăti o sumă cuprinsă între 75 şi 454 de lei. Indiferent de unde decid să cumpere rechizite, părinţii înţeleg că micuţii lor vor fi priviţi în mediul în care vor intra şi prin prisma acestor lucruri. Tocmai de aceea se vede o creştere uşoară a produselor de calitate (Schneider şi Herlitz) în detrimentul celor „made in china”.