Ceea ce anul trecut era anunţat ca proiect, ieri a devenit realitate. Managerul Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Bihor, Gheorghe Pintea, a inaugurat miercuri, 25 mai, „butonul de panică”, o aplicaţie care, în cazul unui accident sau a unei calamităţi de proporţii, va alerta toţi angajaţii ambulanţei în doar câteva minute.

Sistemul este unic în România şi este diferit de alerta de cod roşu a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenta 112. Poate fi însă utilizat în completarea acestuia. Adică, atunci când este o alertă de cod roşu la nivel naţional poate fi activat „butonul de panică”, anunţând mult mai repede personalul de pe salvările din Bihor.

„Noi am început acest proiect încă de anul trecut, văzând ce s-a întâmplat la Colectiv. Butonul poate fi accesat de managerul serviciului şi de către directorul medical. Acesta va alerta toate cele 11 puncte de lucru cu cei 404 angajaţi, iar pe viitor vom lucra cu specialiştii IT pentru a-l perfecţiona astfel încât să putem alerta, atunci când situaţia o va cere, doar anumite staţii. Astăzi şi mâine (n.r. - miercuri şi joi) vom face mai multe simulări ca personalul să se obişnuiască cu el şi să vedem ce probleme ar putea părea când îl folosim. Investiţia a costat puţin, în jur de 1.000 de lei, dar a fost nevoie de multă muncă din partea IT-iştilor noştri. După informaţiile mele suntem singurul judeţ din ţară care a dezvoltat un astfel de sistem”, a spus ieri, într-o conferinţă de presă, managerul SAJ Bihor, Gheorghe Pintea.

Sistemul de funcţionare este foarte simplu. Managerul sau directorul medical au un cod pe care doar ei îl ştiu, cu ajutorul căruia, prin telefon, pot declanşa „butonul de panică”. Angajaţii sunt sunaţi de un robot pe telefoanele mobile şi au două opţiuni: să confirme că se prezintă la staţie, apăsând o tastă sau să refuze. Cei care sunt în concedii, de exemplu, vor avea dreptul să refuze. Robotul sună prin rotaţie câte 30 de persoane, omiţându-i pe toţi cei care au confirmat că vin sau au anunţat că refuză. Toţi cei care nu şi-au precizat opţiunea vor fi resunaţi la intervale scurte de timp. „Butonul de panică” va fi folosit doar în cazul unor evenimente de anvergură, cu victime multiple şi va elimina total vechiul sistem în care o centralistă îi suna acasă pe angajaţii ambulanţei.