Termenul de depunere a dosarelor pentru a beneficia de ajutorul financiar pentru achiziţionarea calculatoarelor subvenţionate a fost prelungit până la data de 30 aprilie. Cu toate acestea, elevii nu se mai înghesuie să-şi depună dosarele la secretariatele unităţilor de învăţământ. Conform rapoartelor întocmite pe baza datelor furnizate de către unităţile de învăţământ din ţară (date parţiale), în preuniversitar şi-au depus dosarul 29.396 de elevi, iar în învăţământul superior 494 de studenţi. În Bihor sunt înregistrate 1.257 în preuniversitar şi 52 în învăţământul superior. Faţă de prima etapă de derulare a programului, când şi-au depus dosarele 5.541 de elevi, dintre care s-au aprobat doar 747 (majoritatea beneficiarilor acestui program provenind din familii al căror venit lunar pe membru a fost cuprins între 0 - 200.000 de lei), în cea de-a doua etapă numărul acestora a scăzut simţitor. Şi dacă în prima etapă, pe lângă cei 200 de euro, părinţii beneficiarilor au fost nevoiţi să mai contribuie cu cel puţin atât, şi de această dată cei care vor fi declaraţi beneficiari va trebui să suplimenteze acest bonus cu aproape jumătate din sumă sau mai bine. Pentru acest an, bugetul alocat acestui program este de 201,5 miliarde lei, iar numărul beneficiarilor a fost estimat la 23.500. Părinţii sau ocrotitorii legali ai elevilor care au dreptul de a beneficia de prevederile acestei legi trebuie să depună o cerere de acordare a ajutorului financiar pentru achiziţionarea unui calculator, însoţită de următoarele documente: copie după certificatul de naştere sau actul de identitate al elevului împreună cu o copie după actul de identitate al părintelui/ocrotitorului legal, precum şi după actul care să dovedească calitatea de ocrotitor legal, după caz, copii ale certificatelor de naştere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalţi membri ai familiei, adeverinţe de venit, în original, ale membrilor familiei.