În perioada iunie-iulie, 6 oraşe din România, printre care şi Oradea vor găzdui desfăşurarea proiectului „Raftul cu experienţe”, un program de formare profesională, care îşi propune să ajute elevii de clasa a XI-a să facă primii paşi în carieră, să înveţe lucruri noi despre comerţ şi vânzări.

 

Chiar dacă cei mai mulţi dintre elevi nu concep să nu facă o facultate, pe parcursul vieţii se vor întâlni de multe ori cu job-uri în comerţ fie ele şi part-time, atunci când vor dori să îşi plătească facultatea sau să adauge ceva la bursa de studenţi. Tocmai de aceea, a învăţa încă din clasa a XI-a, cu ce se mănâncă vânzările într-un mare lanţ de magazine, poate fi un lucru important.

Elevii care vor să-şi descopere punctele forte şi să câştige experienţă profesională sunt încurajaţi să se înscrie până la data de 10 aprilie 2016 în proiectul „Raftul cu experienţe”. Acesta este un program complet, care îmbină 2 direcţii: dezvoltare personală prin ateliere de educație non-formalã şi formare profesională alături de profesionişti în domeniul comerţului. Special creată pentru elevii de clasa a XI-a de la liceele economice, tehnologice şi teoretice, ediția 2016 se va desfăşura în orașele Bucureşti, Craiova, Sibiu (începând cu 20 iunie) şi Arad, Oradea, Timişoara (începând cu 27 iunie). Timp de 4 zile, adolescenţii vor întâlni în fiecare vineri din cadrul programului oameni-model, profesionişti care le vor condimenta învăţarea cu informaţii utile şi actuale despre piaţa de retail. Participanţilor li se va face o incursiune despre evoluţia pieţei de comerţ modern, vor înţelege mai bine filozofia după care funcţionează retailerul şi se vor îmbogăţi cu informaţii utile pe teme precum: fluxul mărfurilor, aprovizionare, stocuri, relaţii cu clienţii. De asemenea, timp de 3 săptămâni, tinerii vor avea parte de experienţe de învăţare prin practică în diferite magazine, fiind încurajaţi să înveţe despre designul de ambalaj, modul de aranjare a mărfurilor, crearea şi amplasarea de mijloace de semnalizare şi promovare a produselor, promoţii de preţ sau vânzare. Aflat la cea de-a III-a ediţie, „Raftul cu experienţe” îşi propune să genereze impact în societate şi să ajungă la cât mai mulţi oameni şi instituţii dornice să se implice în schimbare. În 2015, proiectul a adunat 104 elevi din 35 de licee din România, adolescenţi care şi-au însuşit prima experienţă profesională. Ei au avut alături pe parcursul stagiului de practică, 48 mentori. Programul este organizat de Şcoala de Valori, în parteneriat cu Kaufland România.