Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea dovedeşte din plin faptul că îşi merită statutul de Eco-Şcoală. În acest an şcolar, sub coordonarea prof. Felicia Şchiop, s-au derulat o serie de  programe şi proiecte pe teme de ecologie, derulate şi la nivel naţional prin Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (organizaţie neguvernamentalǎ care furnizează programe educaţionale de calitate, în scopul unui mediu sustenabil), precum: „Eco-Şcoala”, „Tineri reporteri pentru mediul înconjurător”, antrenând un număr mare de elevi, atât din ciclul primar, cât şi din cel gimnazial şi liceal.

„Eco-Şcoala”, un program ideal pentru un mediu mai bun, are ca punct de plecare ideea implicării elevilor în rezolvarea problemelor locale de mediu, fiind coordonat la nivel internaţional de Fundaţia de Educaţie pentru Mediul Înconjurător (FEE). Liceul Teoretic „Lucian Blaga” este înscris în programul Eco-Şcoala din 2006 şi a fost evaluat/reevaluat până în prezent de patru ori. Pe parcursul acestei perioade, an de an, temele ecologice au fost provocatoare și ne-au dus cumva, mai aproape, prin educația pentru mediul înconjurător realizată, de o viață normală, cu rost, cu iubire pentru natură și oameni. În urma reevaluării din 11 mai 2016, liceul îşi menţine statutul de Eco-Şcoală alături de alte şase şcoli din oraş. Activitatea elevilor şi cadrelor didactice de fiecare dată a fost apreciată de membrii comisiei de la CCDG.

În cadrul activităţilor eco se înscrie şi proiectul internaţional Young Reporters for the Environment (YRE) / Tineri reporteri pentru mediul înconjurător, la care s-au înscris 77.000 de participanţi, din 29 de ţări. La categoria 15-18 ani, secţiunea fotografie, România a fost reprezentată de Sonia Miheş, elevă în clasa a X-a la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, câştigând premiul I la nivel internaţional. Ea s-a înscris la concurs, sub coordonarea prof. Ruxandra Gavra, cu o fotografie sugestivă, având următorul mesaj: Our future is crippled by our collective indifference, turning dark and unstable. This picture depicts the consequences of our wicked inclination for ignorance and greed. We need to change this if we want our children to breathe. (Viitorul nostru este schilodit de indiferența noastră colectivă, devenind întuneric și instabil. Această imagine descrie consecințele relei înclinații pentru ignoranță și lăcomie. Trebuie să schimbăm acest lucru dacă vrem să respire copiii noștri.) Acest rezultat vine în completarea celor anterioare: în anul 2012, elevul Adrian Frenţ, din clasa a X-a, a obţinut Premiul I la nivel naţional, secţiunea video, participând apoi la workshop-ul internaţional; în 2014, elevul Adrian Frenţ, elev în clasa a XII-a, a obţinut premiul III la secţiunea video și, tot atunci, elevul George Praja, din clasa a XI-a, a obţinut menţiune la secţiunea video.

Abilităţile şi cunoştinţele dobândite în cadrul orelor de jurnalism şcolar sunt astfel valorificate la maximum de către tinerii blagieni, ei obţinând mai multe premii la concursurile şcolare, publicând eseuri în publicaţii cu cod ISSN şi ISBN, iar recent lansând, sub coordonarea d-nelor profesoare Ioana Trempe şi Ruxandra Gavra, o revistă şcolară, cu cod ISSN, „Confluenţe blagiene”, revista jurnaliştilor de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, menită să cuprindă rezultatele muncii acestora.