Cinci prestigioşi artişti din România şi Austria au oferit un spectacol multimedia în care muzica şi artele vizuale au transpus publicul într-o altă dimensiune artistică. Oradea este ultimul oraş în care artiştii şi-au oprit paşii în cadrul turnelului internaţional parcurs. Concertul a inaugurat şi Şcoala de vară ArtAtelier, în care copiii au şansa de a descifra tainele muzicii şi artelor plastice alături de protagoniştii Imaginarium.

Muzicienii Mihaela Anica (flaut), Georg Hamann (vioară, violă), Horia Maxim (pian) au dat o nouă definiţie libertăţii de exprimare artistică vineri, 1 iulie, pe scena Filarmonicii Oradea. Un program cameral spectaculos şi relevant, care a conținut lucrări de Maurice Duruflé, Jenő Takács, Nino Rota, Bohuslav Martinu şi Jacques Ibert, a fost completat de artistul plastic Sabine Pleyel şi intermediat de artistul multimedia Cătălin Creţu. Împreună, cei cinci protagonişti au oferit publicului o nouă experiență estetică.

Fiecare umbră şi pată de culoare din tablourile artistei Sabine Pleyel, expuse în foaierul filarmonicii, a fost filmată şi „mixată” live cu muzica care lua viaţă pe scenă. În spatele celor trei muzicieni, transpuşi parcă, prin sensibilitatea lor, într-un univers aparte, mai luminos, mai viu, se năştea prin sincretism o nouă formă de artă, interactivă, proiectată pe un ecran care fura privirea, pentru a-ţi cuceri simţurile. Un spectacol antrenant, în care expresivitatea celor trei solişti, lipsită de sunet printr-un exerciţiu de imaginaţie, ar fi transmis emoţie prin gest, privire, prin telepatia aproape palpabilă care a sincronizat interpreţii.

Oradea a avut şansa de a găzdui acest spectacol, după oraşe ca Viena, Bucureşti sau Sibiu. Concertul, deşi slab mediatizat, a reuşit să convingă melomanii să înfrunte canicula şi să-şi deschidă sufletul şi mintea în faţa unui spectacol-instalaţie cum, probabil, urbea de pe Criş nu va mai găzdui în curând.