Aplicaţia, care vine în sprijinul solicitanților și beneficiarilor finanțărilor disponibile prin PNDR 2020, este una de tip Helpdesk , fiind pusă la dispoziția tuturor celor interesați cu scopul rezolvării cât mai rapide a problemelor de ordin tehnic.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat, prin intermediul paginii oficiale de internet, aplicația "Asistență module on-line” pentru a veni în sprijinul solicitanților și beneficiarilor finanțărilor disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 (PNDR 2020). Aceasă aplicație a fost pusă la dispoziția tuturor celor interesați cu scopul rezolvării cât mai rapide a problemelor de ordin tehnic sau a disfuncționalităților sistemelor apărute în accesarea modulelor electronice aferente depunerii on-line a Cererilor de Finanțare sau a dosarelor de achiziții, a procedurii de achiziții sau de ofertare, derulate prin intermediul portalului AFIR. În acest fel, incidentele apărute pot fi semnalate direct celor care asigură suportul tehnic al tuturor modulelor on-line utilizate de către beneficiari, solicitanți și ofertanți, fiind mult scurtat timpul de răspuns. Utilizarea aplicației este posibilă după logarea pe pagina de internet a AFIR (www.afir.info), accesând link-ul "Asistență module on-line” existent în colțul din dreapta sus al paginii sau apăsând butonul de culoare verde, cu același nume, existent în cadrul paginilor dedicate depunerii proiectelor sau a dosarelor de achiziții. Potrivit reprezentanţilor AFIR, la introducerea unei solicitări în sistem este indicat ca solicitantul să îşi expună cât mai clar problema întâmpinată și pașii urmați, de cele mai multe ori atașarea unei capturi de ecran fiind extrem de utilă pentru tehnicieni. Detalii specifice privind utilizarea modulului menționat mai sus, pot fi aflate consultând Manualul de Utilizare al aplicației HelpDesk. De asemenea, pentru informarea utilizatorilor a fost conceput și un film demonstrativ al modului de utilizare a serviciului de "Asistență module on-line”, disponibil pe canalul oficial de YouTube al AFIR, sub denumirea de "Tutoriale asistență module on-line”.

De asemenea, reprezentanții AFIR subliniază faptul că prin intermediul aplicației "Asistență module on-line” nu sunt permise transmiterea de solicitări de informații, clarificări privind procedurile, contestații la Rapoartele de selecție sau orice alte solicitări care nu sunt de ordin tehnic.