Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Cumpărătorului (OJPC) Bihor au desfăşurat o acţiune tematică de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea pieselor auto. Controlul tematic s-a desfăşurat în colaborare cu reprezentanţii Registrului Auto Român.

Principalele abateri constatate au fost: neafişarea, în mod vizibil, a denumirii unităţii, a codului unic de înregistrare la registrul comerţului, din care să rezulte obiectul de activitate al societăţii, precum şi neafişarea şi respectarea orarului de funcţionare; neafişarea preţurilor şi tarifelor, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; neinformarea consumatorilor prin elemente de identificare şi caracterizare care să se înscrie la vedere, după caz, pe produs, etichetă, ambalaj de vânzare; nerespectarea prevederilor Legii 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora; certificatele de garanţie a pieselor de schimb care însoţesc produsele la comercializare, respectiv garanţia nu cuprind menţiuni cu privire la drepturile consumatorului şi să ateste că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită; lipsa informaţiilor privitoare la piesele de schimb auto, respectiv lipsa documentelor însoţitoare (certificate de garanţie, declaraţie de conformitate, instrucţiuni de instalare, exploatare, întreţinere) eliberate de producător.
În urma acţiunii de control au fost verificaţi 28 de operatori economici, care comercializă piese auto, fiind aplicate 27 amenzi contraventionale în valoare totală de 37.000 lei. Totodată, au fost verificate 984 piese de schimb în valoare de 43.439 lei.