În Oradea, dar şi în alte oraşe mari din judeţ, traficul urban a devenit extrem de aglomerat şi periculos pentru pietoni. Mulţi sunt nevoiţi să traverseze strada neregulamentar, pentru simplul fapt că trecerea de pietoni e mult prea departe de blocul în care stau sau de locul pe care îl tranzitează zilnic. Cei care se tem pentru siguranţa lor trebuie să ştie că problema se poate rezolva chiar la iniţiativa lor. Oricine poate veni cu propunerea înfiinţării unei treceri de pietoni. Solicitantul nu trebuie decât să depună o cerere la Primărie, urmând ca, ulterior, aceasta să fie analizată de către inspectorii Primăriei în cadrul Comisiei Tehnice de Circulaţie. Cererea trebuie să conţină numele solicitantului, locaţia în care propune înfiinţarea trecerii de pietoni, precum şi o scurtă motivaţie care reflectă punctul său de vedere. Conform şefului Serviciului Drumuri şi Poduri, ing. Leontin Pătcaş, motivaţia cererii este foarte importantă. "Cererea constituie un semnal că acolo se întâmplă ceva. Fiecare semnal al cetăţenilor este analizat de inspectorii Primăriei, însă desigur că nu toate îşi vor găsi o finalitate. Multe cereri nu sunt întemeiate, iar cetăţenii trebuie să ţină cont de faptul că strada nu poate fi fragmentată chiar din 50 în 50 de metri. De menţionat că, până în momentul de faţă, am primit în jur de 10 astfel de cereri, dintre care doar una a avut o finalitate", explică interlocutorul. Etapele aprobării 1. Cetăţeanul depune cerere la camera 23 a Primăriei Oradea, menţionând că cererea este adresată Direcţiei Tehnice. 2. Cererea ajunge la Direcţia Tehnică, ai cărei inspectori (ingineri de trafic) verifică amplasamentul. Se are în vedere fluxul de pietoni şi de maşini, instituţiile publice existente în zonă, distanţa faţă de trecerile de pietoni adiacente, corelarea cu staţiile, existenţa unor artere şi intersecţii importante în zonă. 3. Inspectorii fac o schiţă cu planul de semnalizare existent şi cu cel optim, propus. 4. Schiţa este supusă analizei în cadrul Comisiei Tehnice de Circulaţie (formată din reprezentanţi ai Primăriei, ai Direcţiei Tehnice, ai Poliţiei Rutiere, ai OTL-RA ), urmând să fie aprobată de Consiliul Local. 5. Dacă se aprobă, proiectul este înaintat Direcţiei Tehnice, care îl materializează în teren.