În vederea îmbunătăţirii comunicării dintre Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi contribuabili, precum şi a creşterii gradului de conformare a acestora la îndeplinirea obligaţiilor fiscale au fost puse la dispoziţia acestora o serie de servicii de natură electronică.

Concret, Spaţiul privat virtual (SPV) reprezintă un serviciu destinat persoanelor fizice care deţin un Cod Numeric Personal, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor privind situaţia fiscală a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispoziţia contribuabililor persoane fizice următoarele servicii: depunerea declaraţiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fără a fi necesară printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul poştal, achiziţionarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate; solicitarea şi eliberarea adeverinţelor de venit electronice, care constituie documente originale în formă electronică; solicitarea şi eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice, care constituie documente originale în formă electronică;  vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili în baza declaraţiilor şi încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regăsindu-se şi conturile de trezorerie unde se pot plăti sumele respective, cu posibilitatea tipăririi Notei de plată către Trezorerie;  confirmarea încasării sumelor plătite după înregistrarea în SPV, indiferent de modalitatea în care s-a efectuat plata (ordin de plată, numerar la ghişeul Trezoreriei, mandat poştal la oficiile Poştei Române, virament în contul tranzitoriu al MFP), precum şi a compensărilor şi restituirilor făcute de ANAF; primirea deciziilor de impunere emise de ANAF după data înregistrării în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea la ghişeu sau la oficiul poştal; verificarea sumelor aferente contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajator; registrul şi istoricul tuturor cererilor/solicitărilor/declaraţiilor transmise către ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de către acesta prin SPV; alte servicii, care vor fi adăugate treptat în perioada următoare.

Înregistrarea în SPV se face accesând www.anaf.mfinante.gov.ro, secţiunea "Servicii Online" - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice.

 Alte servicii electronice puse la dispoziţia contribuabilulilor sunt: Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informaţii cu privire la: vectorul fiscal, situaţia sintetică, declaraţii depuse; Depunere declaratii on-line, serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat; Asistenta prin e-mail, prin intermediul formularului de asistenţă postat pe site-ul ANAF, contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale; Buletin informativ fiscal - conţine informaţii cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscala care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară; Ghiduri curente - secţiune pe site-ul ANAF în care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.