Beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanțare pentru 2016 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat însoțite de o situație centralizatoare privind cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în trimestrul respectiv, precum și documentele prevăzute de lege.

Centrul Judeţean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (CJAPIA) informează că cererile de plată a ajutorului pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură, aferente trimestrului I al anului 2016, se depun până la finele lunii aprilie 2016. Potrivit Ordinului MADR nr. 1777/2015, pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoțite de următoarele documente: situația suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de ciuperci estimată, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz; situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; dovadă cont trezorerie; copie a documentului de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare; adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări; adeverință în original de la Direcția pentru agricultură județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoțite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă  trimestrului pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz; dovadă cont Trezorerie; copie de pe cererea depusă de către apicultori la Consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată se depun însoțite de: situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă  perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii; copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar;  situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat; dovadă cont trezorerie; copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.

“La CJAPIA Bihor au fost depuse 718 cereri de acord prealabil pentru finanţare aferente schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură” - precizează Florian Pavel, director executiv CJAPIA Bihor.