Aşa cum Crişana a scris încă de duminică, circulaţia pe linia de cale ferată între Oradea şi Cluj-Napoca a fost suspendată. Grav este însă că societatea care trebuia să asigure transbordarea călătorilor din staţia Şuncuiuş, unde peste 100 de călători au fost blocaţi duminică, nu şi-a făcut treaba. CFR a anunţat că va penaliza compania care trebuia să finalizeze lucrările şi să asigure autobuze.

Potrivit unui comunicat transmis, luni, de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, între Bratca şi Şuncuiuş circulaţia feroviară rămânea închisă, deoarece antreprenorul care executa lucrările de reabilitare la tunelul de cale ferată depăşise graficul de lucrări şi de închidere. Iniţial, lucrările trebuiau finalizate sâmbătă, când circulaţia trenurilor fusese suspendată oficial şi anunţată public.

"Antreprenorul a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele, cu privire la daunele produse în transportul feroviar public de călători şi de marfă, prin depăşirea termenului de execuţie şi neasigurarea unui număr suficient de autobuze pentru transbordarea călătorilor”, se arată în comunicatul CFR.

Până la finalizarea lucrărilor, transbordarea călătorilor va fi asigurată cu mijloace auto puse la dispoziţie de companiile feroviare.

 

Lăsaţi baltă în Şuncuiuş

Duminică seara, peste 100 de oameni au rămas blocaţi în Şuncuiuş. După câteva ore a venit un autocar care să-i transporte la Poieni, în judeţul Cluj. Firma care trebuia să le asigure transbordarea cu autobuze de la trenul accelerat Oradea – Cluj-Napoca a trimis doar un autocar cu circa 40 de locuri. După ce au reuşit să se urce în autocar, pe călători i-a aşteptat altă surpriză. În gara în care au fost transportaţi nu se afla niciun tren care să-i ducă mai departe spre Cluj-Napoca. Tot duminică seara, 150 de pasageri au aşteptat ore bune să fie luaţi de autocare în gara din Poieni.  

Luni dimineaţa, ca tot funcţionarul care îşi "respectă weekendurile”, s-au trezit şi cei de la CFR: "În cursul dimineţii de luni s-a asigurat deja transbordarea auto pe relaţia Şuncuiuş - Bratca/Oradea-Cluj (şi retur), iar la ora 11.30, călătorii trenului internaţional 367-2 sunt transbordaţi cu mijloace auto de la Cluj, la Oradea. CFR SA şi CFR Călători revizuiesc graficul trenurilor care vor intra în circulaţie după ora 13.00, astfel încât toţi călătorii să beneficieze de transbordare auto pe plan local, între Bratca-Şuncuiuş (şi retur), dar şi pe relaţia Cluj - Zalău - Oradea (şi retur)”, se arată într-un comunicat transmis de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.

Purtătorul de cuvânt al Companiei, Oana Brânzan, a declarat, că, în conformitate cu prevederile contractuale, societatea care trebuia să asigure, duminică transbordarea călătorilor cu autobuze de la trenul accelerat Oradea – Cluj-Napoca, va fi penalizată.

"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că între Bratca şi Şuncuiuş circulaţia feroviară rămâne în continuare închisă, deoarece antreprenorul SC IMPLENIA SA care execută lucrări de reabilitare la tunelul cf de la km 599+177 a depăşit graficul de lucrări şi de închidere, solicitând prelungirea programului de execuţie. Antreprenorul SC IMPLENIA SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele, cu privire la daunele produse în transportul feroviar public de călători şi de marfă, prin depăşirea termenului de execuţie şi neasigurarea unui număr suficient de autobuze pentru transbordarea călătorilor”, se arată în comunicatul companiei naţionale.

Luni dimineaţă, la Oradea, călătorii aveau puse la dispoziţie autobuze, toate cu câte un controlor de bilete. Unii orădeni au acceptat situaţia, dar alţii au decis să plece din gară şi, probabil, nu vor mai lua în calcul, la viitoarele călătorii, trenul, ca mijloc de transport. 

Situaţia nu va rămâne însă "ca în tren”, unii călători anunţând deja că vor sesiza Protecţia Consumatorilor, Ministerul Transporturilor şi vor cere despăgubiri fie Companiei CFR Infrastructură, fie firmei de transport care nu le-a asigurat transbordarea.