La Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd a avut loc joi, 24 noiembrie, o masă rotundă cu tema „Modalități de promovare a alternativei educaționale Step by Step”.

Activitatea metodico-științifică, aflată la a II-a ediție, s-a înscris în programul Zilelor Școlii și s-a adresat cu predilecție învățătoarelor care lucrează în această alternativă. Manifestarea a fost organizată în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Casa Corpului Didactic Oradea și a avut drept scop identificarea unor strategii eficiente de a face cunoscută alternativa Step by Step părinților care urmează să aleagă o școală pentru copiii lor. La eveniment au participat învățătoare și consilieri școlari din Oradea și Aleșd, care lucrează în acest sistem de învățământ, iar invitatul de onoare a fost profesoara Cornelia Vesea, promotor al alternativei în județul Bihor și formator acreditat de Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională Step by Step București, instituție care patronează acest sistem educational în țara noastră. În deschiderea manifestării, directoarea Valeria Vasile a urat bun venit participanților și i-a felicitat pentru munca pe care o depun zi de zi pentru pregătirea activităților în Step by Step. Manuela Dulca, profesoară în învățământ primar la școala gazdă, organizator și moderator al evenimentului, a lansat întrebările care au făcut subiectul dezbaterii ce a urmat: În ce context a apărut alternativa Step by Step în Bihor? Care sunt atuurile acestui sistem? Cum s-a extins alternativa? Care sunt strategiile de promovare a acesteia la nivel naţional? Cum trebuie să procedeze fiecare învățătoare pentru a face cunoscute beneficiile și avantajele unui astfel de sistem? Luările de cuvânt care au urmat au fost bine argumentate, fiind prezentate exemplificări din activitatea de zi cu zi a unei clase Step by Step. Profesoara Cornelia Vesea, în alocuțiunea sa, a trecut în revistă un scurt istoric al alternativei în Bihor, vorbind despre cum a reușit să înființeze în anul 1998 prima clasă Step by Step din Oradea. De atunci, sistemul a cunoscut o dezvoltare constantă în întreg județul, dovedindu-şi astfel viabilitatea. Le-a sfătuit pe învățătoarele care activează în acest cadru educațional să nu se abată de la principiile alternativei și să fie în continuare interesate de dezvoltarea lor profesională.