Anul acesta, bugetul alocat Programului pentru comerţ şi servicii este de aproximativ 21 de milioane de euro, în scădere față de anul trecut, care va programul va permite finanțarea unui număr de cel puțin 156 de societăți.

În 2016, prin intermediul Programului pentru comerţ şi servicii, antreprenorii care desfăşoară activităţi de comerţ sau cei care prestează servicii pot accesa un sprijin financiar de cel mult 135.000 de lei, dar nu mai mult de 90% din valoarea proiectului de investiții. Punctajul solicitat pentru acceptarea de principiu la finanțare a planului de investiții este de 50 de puncte. În anii anteriori, acest punctaj nu a fost suficient, ca urmare a unei concurențe puternice. Acest ajutor nerambursabil este destinat societăților comerciale sau societățlor cooperative, care sunt, ca urmare a numărului de angajați și a cifrei de afaceri înregistrate:     microîntreprinderi; întreprinderi mici și mijlocii. Principalele condiții minime necesare de acordare a sprijinului sunt: societatea este autonomă, parteneră sau legată, având până la 249 de angajați și 50 de milioane de euro cifră de afaceri;    societatea are, la momentul deschiderii aplicației electronice, o vechime de cel puțin doi ani de data înregistrării la Registrul Comerțului; codul CAEN pentru care se solicită finanțare este autorizat cu cel puţin trei luni anterior datei deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții; nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru; nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment etc.

Valoarea ajutorului financiar nerambursabil acordat prin acest program este de cel mult 135.000 de lei, reprezentând 90% din valoarea eligibilă a proiectului, diferenţa fiind constituită din fondurile proprii ale solicitantului. În cadrul acestui program se acordă ajutor nerambursabil pentru următoarele investiții (cheltuieli eligibile): echipamente IT și tehnică de calcul, licențe, sisteme audio-video; cititoare de cod de bare, cântare electronice, aparate de marcat fiscal;   mașini, utilaje, instalații de lucru; electro sau moto-stivuitoare; active necorporale, precum: brevete, mărci, licențe, software; mobilier, aparatură birotică; autoutilitare, dar numai pentru transportul mărfurilor proprii, fără a fi prestate servicii de transport către terți; certificarea unui sistem de management al calităti / mediului / sănătăţii și securității ocupaționale / siguranței alimentelor;    realizarea unui site pentru prezentarea activității; participarea la cursuri de instruire în domeniul activităților pentru care s-a solicitat finanțare; consultanță pentru întocmirea proiectului în vederea obținerii finanțării, în procent de 4% din valoarea eligibilă, dar nu mai mult de 5.769 lei. Bunurile pot fi achiziționate doar în condiții de piață (cu respectarea principiilor prevăzute în OUG nr. 34/2006 privind achizițiile publice), aceasta însemnând că trebuie pregătită o documentație care să cuprindă: cel puțin trei cereri de ofertă; cel puțin o ofertă primită (inclusiv datele de identificare ale ofertantului); un proces-verbal semnat de reprezentantul legal al întreprinderii prin care să fie justificată alegerea ofertei câștigătoare; contractul/ contractele cu furnizorul/ furnizorii.

Completarea planului de investiții și a cererii de acord de principiu pentru finanțare se fac online, pe site-ul www.aippimm.ro. Data deschiderii aplicatiei online va fi anunțată cu cel puțin cinci zile înainte. Verificarea documentelor depuse şi a planurilor de investiţii online se va face în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii acestora.