Centrul Judeţean al Agenţiei de Plăţi şi intervenţie pentru Agricultură (CJAPIA) reaminteşte fermierilor că subvențiile din 2017 se acordă în baza cererii unice de plată depuse la APIA în perioada 1 martie - 15 mai 2017.

Identificarea fermierilor la APIA rămâne prin Registrul Unic de Identificare, pe baza: identificatorului atribuit în Registrul Unic de Identificare; codului numeric personal sau codului unic de înregistrare cuprins în certificatul de înregistrare eliberat de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC); contului bancar declarat la APIA de către beneficiar. La depunerea cererii unice de plată, pentru identificare, fermierii trebuie să prezinte la APIA: copie de pe cartea de identitate/buletinul de identitate/paşaport/certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului/certificatul de înregistrare fiscală, după caz, iar în cazul reprezentantului, copie de pe datele de identificare, respectiv carte de identitate/buletin de identitate/paşaport; dovada deţinerii unui cont bancar activ; procura notarială, în cazul în care fermierul persoană fizică împuterniceşte o persoană pentru depunerea cererii unice de plată în numele său sau pentru a-l reprezenta în relaţia cu APIA.

Potrivit reprezentanţilor CJAPIA Bihor este importantă respectarea programării, acest lucru fiind în interesul solicitantului tocmai în ideea scutirii de aglomerația din ultima perioadă a campaniei de depunere. Conform legislației europene, în acest an, după încheierea campaniei de depunere a cererii unice de plată, fermierii mai pot face modificări și pot completa documentația dacă li se solicită acest lucru din partea funcționarilor APIA (16-31 mai 2017 - fără penalităţi, 1-9 iunie 2017 - cu penalităţi). Suprafața minimă pentru care se încasează subvenție APIA rămâne un hectar, iar pentru identificarea parcelelor se va folosi aplicația IPA Online pusă la dispoziție de APIA. Atenţie, însă, la digitizarea şi declararea tuturor parcelelor, inclusiv cele neeligibile la plată! CJAPIA sfătuieşte fermierii să evite suprapunerile şi să folosească în acest sens declaraţiile din anii anteriori şi rezultatul controalelor pe teren şi să acorde o atenţie deosebită cerinţelor pentru crescătorii de animale cu referire la Ajutorul Naţional Tranzitoriu şi Sprijinul cuplat în Zootehnie. Reprezententanţii instituţiei reamintesc că: între 1 iunie - 1 iulie 2017 se va efectua controlul administrativ, inclusiv control preliminar al cererilor unice de plată, eșantionarea acestora precum si transmiterea esantioanelor; între 1 iulie - 1 octombrie 2017 se va efectua controlul la faţa locului pentru cererile unice de plată eșantionate la control pe teren; controlul aferent unor obligatii specifice se va efectua în iarna sau în primăvara anului următor. Plata avansului aferent Campaniei 2017 se va face în perioada 15 octombrie - 30 noiembrie 2017, urmând ca plățile integrale să fie făcute în perioada 1 decembrie 2017 - 31 martie 2018.

“Adresăm fermierilor rugămintea de a nu uita să solicite sprijinul aferent schemei de plată/ajutorului naţional/măsurii de sprijin dorite, să semneze toate paginile cererii unice de plată şi să aibă numărul de înregistrare de la APIA. Dorim ca această lună să reprezinte punctul de plecare spre normalitate în ceea ce priveşte respectarea calendarului stabilit pentru actuala campanie de preluare şi administrare a cererilor unice de plată, scopul final fiind acela de a plăti la timp subvenţiile către fermieri.  De asemenea, rugăm cele 101 unităţi administrativ teritoriale din judeţ să sprijine fermierii,  pentru ca totul să decurgă în cele mai bune condiţii” – precizează dl. Florian Pavel, directorul executiv al Centrului Judeţean APIA Bihor.