Începând din 14 august 2006, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Bihor a pus la dispoziţia comunităţii linia telefonică 983, care deserveşte Telefonul Copilului şi este disponibilă zilnic, între orele 7.00-22.00, inclusiv în week-end şi în perioada sărbătorilor legale. Potrivit unui raport statistic al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Bihor, 120 de sesizări au fost înregistrate la numărul 983, dintre care doar una a fost făcută de către un minor. Numărul 983 este disponibil numai pentru locuitorii judeţului Bihor, unde aceştia pot semnala situaţiile de abuz, neglijare, exploatare a copilului. De asemenea, apelanţii vor beneficia de consiliere telefonică, cum să procedeze în astfel de cazuri. În cazuri extreme, se asigură intervenţia unei echipe mobile. În situaţiile care depăşesc competenţele serviciului apelanţii sunt îndrumaţi spre serviciile abilitate să îi ajute. În ce priveşte sesizările care privesc persoanele adulte, apelanţii primesc informaţii şi orientare spre serviciile specializate în funcţie de problemele semnalate. "De la înfiinţarea serviciului şi până la sfârşitul anului 2006, au fost completate, în urma apelurilor primite, 120 de fişe de convorbire şi au fost preluate 40 de sesizări. 10 dintre acestea au necesitat intervenţia în regim de urgenţă a specialiştilor DGASPC Bihor", a precizat Ciprian Novac, purtătorul de cuvânt al DGASPC Bihor. Problema cea mai des semnalată a fost violenţa în familie (28 de cazuri) urmată de neglijarea copilului (21 de cazuri). Următoarele probleme înregistrate au fost abuzul fizic asupra copilului (14 cazuri) şi probleme emoţionale (14 cazuri). "Alte situaţii semnalate la Telefonul Copilului au fost: probleme de relaţionare (cu familia, cu partenerul) - 8 cazuri; exploatarea prin muncă a copilului asociată cu neglijare - 7 cazuri; probleme de comportament (fugă de acasă, delincvenţă) - 6 cazuri; probleme de ordin social (bunuri, servicii, izolare socială) - 6 cazuri; probleme legate de şcoală (abandon şcolar, învăţare, hărţuirea psihologică/fizică a unui elev de către alţii) - 4 cazuri; probleme de natură materială, financiară, medicală, consum de alcool, încălcarea drepturilor copilului etc. - 12 cazuri. Cel mai des Telefonul Copilului a fost solicitat pentru a semnala probleme care priveau alte persoane decât apelantul (67 apeluri), respectiv probleme personale (42 cazuri). Pe locul trei se află apelurile care-i priveau atât pe apelant, cât şi pe o altă/e persoană/e (11 apeluri)", a mai precizat Ciprian Novac, DGASPC Bihor.