În şedinţa de ieri a colegiului prefectural, au fost analizate reclamaţiile cu privire la transportul ilegal de persoane în regim de taxi, pe rutele Oradea - zona gării CFR, precum şi pe rutele Oradea - Marghita, Oradea - Aleşd, Oradea - Beiuş şi Oradea - Salonta. Sesizările au fost făcute la sediul Prefecturii atât de persoane fizice, cât şi de unele firme de transport concurente. Prefectul Ilie Bolojan a declarat că Autoritatea Rutieră Română, în colaborare cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Garda Financiară şi Inspectoratul Teritorial de Muncă, va trebui să vină cu propuneri concrete pentru stoparea transportului ilegal de persoane în regim de taxi în judeţul Bihor. Acesta a precizat că o soluţie ar fi propunerea de măsuri concrete pentru cazurile în care legislaţia în vigoare este mai ambiguă şi lasă loc la interpretări. O altă soluţie ar fi impunerea unor standarde de calitate pentru firmele care au câştigat licenţele de transport şi exercitarea de presiuni pentru intrarea în legalitate a celor care transportă ilegal persoanele pe drumurile din judeţ. De asemenea, Bolojan susţine că unele dintre firmele care deţin licenţele de transport folosesc autobuze foarte vechi, neasigurând confortul necesar călătorilor, aceştia preferând să folosească, pentru a ajunge la destinaţie, alte mijloace de transport, aparţinând unor persoane fizice sau societăţi neautorizate. Astfel, prefectul de Bihor consideră că firmele ar trebui obligate să-şi înnoiască parcul auto. În altă ordine de idei, în cadrul colegiului prefectural s-a discutat despre fenomenul de contrabandă cu produse din ţările vest-europene sau achiziţionate de la magazinele duty-free deschise în punctele de trecere a frontierei. "În pieţele agroalimentare se vând ţigări netimbrate şi mărci de cafea care nu au importatori în România. Am considerat că trebuie implicate mai multe instituţii pentru rezolvarea acestei probleme", a declarat Ilie Bolojan, care a adăugat că cei în măsură să propună soluţii pentru stoparea acestui fenomen sunt Garda Financiară, Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie. "Cea mai facilă soluţie ar fi închiderea magazinelor duty-free, care reprezintă un avanpost al contrabandei. Aici preţurile sunt jumătate din cele practicate pe piaţă", a mai menţionat prefectul de Bihor.