De joi, 15 iunie, va fi repus în funcţiune "Trenul soarelui", care va circula pe ruta Oradea - Mangalia şi retur, pe toată durata sezonului estival, mai exact până în 18 septembrie. Pentru adaptarea traficului feroviar la solicitările călătorilor în sezonul estival vor circula zilnic pe întreg teritoriul ţării 36 de trenuri spre şi dinspre litoral: patru trenuri inter city, 20 rapide, opt accelerate şi patru personale. Rapidul 936/937 va porni din Oradea la ora 16.00 şi va sosi la 9.30 în Mangalia, iar perechea sa, 938/935, va porni din Mangalia la ora 15.47 şi va ajunge in Oradea la 8.44. Costul unui bilet întreg pe această distanţă este de 74,7 RON, la clasa a II-a şi de 99,5 RON la clasa I. La achiziţionarea unui bilet dus - întors se aplică o reducere de 10 la sută din valoarea acestuia. Elevii şi studenţii trebuie să scoată din buzunar doar 56,5 RON, întrucât beneficiază de reducere de 50 la sută, pe baza carnetului de elev vizat pe anul 2005-2006, respectiv pe baza legitimaţiei de transport la tarif redus, în cazul studenţilor. În ultimii ani, au beneficiat de o reducere de 30 la sută la "Trenul soarelui" grupurile organizate de turişti şi de 25 la sută, familiile. Până în prezent personalul Gării Oradea nu a primit dispoziţii referitoare la menţinerea acestor facilităţi. De reţinut că tichetul de călătorie cu loc pentru dus poate fi cumpărat cu anticipaţie de 10 zile de la casele de bilete din incinta Gării, respectiv cu anticipaţie de 30 de zile de la Agenţia CFR şi este valabil 20 de zile de la data călătoriei. Începând din data de 1 iulie, agenţiile de voiaj de pe Litoralul Mării Negre vor fi deschise de luni până sâmbătă, între orele 7.30 - 19.30, iar duminica, de la 8.30 la 15.30. Întrucât în această primăvară a demarat modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, traseele trenurilor au fost adaptate în consecinţă, astfel că durata necesară parcurgerii acestei distanţe este acum de aproximativ patru ore. La finalizarea programului de modernizare, trenurile vor putea circula cu viteze de 160 kilometri la oră, iar pe unele secţiuni, chiar cu 200 kilometri pe oră, timpul de parcurs fiind redus de la trei ore, cât dura anterior demarării lucrărilor, la circa o oră şi jumătate.