Domenico Dolce şi Stefano Gabbana, designerii principali şi proprietarii casei D&G, au creat o colecţie feminină inspirată din portul tradiţional musulman, ce conţine voalul islamic (hijab) şi rochii lungi până la glezne (abaya), care se adresează în special clientelor din Orientul Mijlociu.

Noua colecţie - al cărei nume oficial este The Abaya Collection: The Allure of the Middle East - a fost lansată în exclusivitate pe site-ul Style.com/Arabia, la începutul acestei săptămâni. Potrivit unui comunicat de presă, colecţia se doreşte "o poveste vizuală fermecată despre graţia şi frumuseţea femeilor minunate din Arabia", informează cnn.com. De această dată, creaţiile vestimentare ale casei D&G, de obicei mulate pe corp, au fost înlocuite cu rochii lungi negre şi bej, realizate din crep şi mătăsuri. Unele modele includ câte un imprimeu discret, reprezentând margarete, lămâi, puncte colorate şi trandafiri, inspirate din colecţia tradiţională a casei italiene pentru primăvară-vară 2016, în timp ce altele sunt completate de un şnur sau un cordon. Colecţia de inspiraţie musulmană a casei D&G este disponibilă în toate magazinele sale din Orientul Mijlociu, dar şi într-o serie de magazine selecte din Paris, Londra, Milano şi Munchen. Casa italiană se alătură astfel unei liste tot mai lungi de companii care încearcă să se remarce pe tot mai profitabila piaţă musulmană. Potrivit unui raport recent al agenţiei Thompson Reuters, cumpărătorii musulmani au cheltuit 266 de miliarde de dolari pe îmbrăcăminte şi încălţăminte în 2013, iar această cifră ar putea ajunge la 488 de miliarde de dolari până în 2019. Recent, Tommy Hilfiger, DKNY şi retailerul Mango au lansat linii vestimentare speciale pentru a coincide cu Ramadanul, iar retailerii de lux Net-a-Porter şi Moda Operandi au început să selecteze şi să prezinte mărfuri speciale pentru Ramadan. În mod similar, brandul H&M a fost lăudat pentru faptul că a inclus un model vestimentar asemănător hijabului într-un mesaj video prin care încuraja clienţii să îşi recicleze îmbrăcămintea, în 2015.