Potrivit unui studiu al Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP) intitulat "Serviciile pentru întreprinderi - un sector în expansiune", România începe să-şi valorifice potenţialul capitalului uman şi să devină un important exportator de servicii. Exportul de servicii a crescut cu 45,1% (19% pe total de bunuri şi servicii), în 2006. De asemenea, pe primele patru luni din acest an, serviciile s-au majorat cu 48,9% (18,3% pe ansamblul exporturilor de bunuri şi servicii). Ponderea acestora s-a majorat până la aproape zece la sută din totalul exporturilor româneşti. În UE, externalizarea internaţională este utilizată, în special, de către firmele din economiile avansate către firmele localizate în ţările cu salarii mici şi se referă mai ales la serviciile cu livrare electronică. Studiul CNP arată că în România s-au făcut progrese semnificative de-a lungul perioadei tranziţiei în procesul de recuperare a decalajelor faţă de modelul european. În prezent, cea mai mare parte din volumul total al cifrei de afaceri realizată de serviciile pentru întreprinderi, respectiv peste 90%, este dată de activităţi precum informatică, activităţi conexe, activităţi de contabilitate, revizie contabilă, consultanţă în domeniul fiscal şi consultanţă pentru afaceri şi management.