Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, a efectuat vineri o vizită de lucru pe șantierele celor cinci tronsoane ale DN 76, Deva - Oradea, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor. La final, concluzia a fost că sunt sectoare unde lucrurile se mişcă bine, cum ar fi cele din judeţele Arad şi Hunedoara, dar şi sectoare unde ritmul de lucru nu este cel dorit de conducerea CNADNR, cum ar fi cele din Bihor.

 

În drumul său spre şantierul de la Suplacu de Barcău – Chiribiş al Autostrăzii Transilvania, unde s-a deplasat pentru a verifica mobilizarea constructorului, directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a inspectat vineri şi şantierele drumului naţional DN 76 Deva-Oradea, km 0+000 - km 184+390. Scopul său a fost acela de a verifica personal modul în care firmele angajate să execute lucrările de reabilitare ale acestui drum îşi respectă obligaţiile contractuale. La finalul vizitei, directorul general al CNADNR SA a declarat că sunt situaţii în care ritmul de lucru este unul destul de bun, dar sunt şi sectoare, cum ar fi cele bihorene, unde constructorii sunt destul de lenţi, motiv pentru care va trebui „pusă presiune” pentru ca lucrările să fie urgentate.

„Sunt sectoare din DN 76 unde lucrările se desfăşoară destul de bine şi care vor putea fi finalizate până la sfârşitul acestui an. Dar sunt şi sectoare unde ritmul de lucru nu este cel satisfăcător pentru a atinge stadiile angajate de către antreprenori încă din luna ianuarie. Acolo punem presiune pe constructori pentru a urgenta execuţia, astfel încât, până la finele anului, pe acest drum naţional să se poată circula în condiţii optime. Vreau ca angajamentul pe care ni l-am asumat împreună cu antreprenorii să fie dus la bun sfârşit”, a declarat directorul CNADNR, Cătălin Homor.

Într-un comunicat postat de CNADNR, a fost prezentat şi stadiul fizic al lucrărilor pentru fiecare tronson în parte. Astfel, pe lotul 1 Şoimuş - Brad, asocierea dintre firmele Selina şi Doprastav a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor executate de 75%, în timp ce, pe tronsonul al doilea, între Brad şi Ioneşti, antreprenorul austriac Porr Bau Gmbh a atins deja stadiul de 99%. Pe lotul 3, între Ioneşti-Vârfurile, unde contractul de execuţie a lucrărilor a fost reziliat în 24 septembrie 2015, stadiul fizic de execuţie a lucrărilor la data rezilierii fiind de numai 29,76%, în această perioadă CNADNR continuă reabilitarea în regie proprie. Cât priveşte cele două tronsoane de pe raza judeţului Bihor, pe lotul 4 dintre Vârfurile şi Ştei (33 kilometri), firma orădeană Construct Mod a ajuns la doar 55% din lucrările pe care le are de executat, iar pe lotul 5, dintre Ştei şi Beiuş (31 kilometri), asocierea Azvi – Azcale a efectuat doar 60% din lucrările ce îi revin.