Asociația Smart Learning Center invită părinții și copii la o „Lecție demo de informatică”, pe 3 mai 2017, de la ora 17.30, la sediul din str. Gh. Doja nr. 5, în cadrul Prestige Business Center (un spațiu de lucru modern și elegant, cu dotări noi, ideal pentru activități educaționale).

 

Clubul de Informatică pentru copii este un program derulat de Asociația Smart Learning Center din Oradea care constă în cursuri de programare pentru copii între 7 și 15 ani.  Înscrierile au început deja iar activitatea este structurată în mai multe grupe, în funcţie de vârstă, pregătire şi de interesul copiilor.

Prima grupă Scratch – începători se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 7  și 12 ani. Organizatorii își propun să facă primii pași în programare cu ajutorul  „Scratch”, un mediu de dezvoltare special conceput pentru a-i învăța pe copii să utilizeze raţionamente logice, să experimenteze  programarea prin joacă, într-un mod distractiv, facil și foarte potrivit pentru orice nivel de vârstă şcolară. Cu Scratch, cei mici învață să își programeze propriile jocuri, poveşti sau animaţii interactive, învață să gândească creativ şi sistematic, să lucreze colaborativ - lucruri esenţiale într-o lume a informaţiei şi a tehnologiei.

Grupa de Web-Development (11-14 ani) are ca scop familiarizarea cu cele mai cunoscute  tehnologii  (HTML, CSS și JavaScript) destinate dezvoltării site-urilor de Internet, copiii vor finaliza proiecte care constau în pagini de Web cu numeroase link-uri, imagini, efecte de tranziție, formulare, hărți  și interactivitate cu utilizatorul.

Introducerea în Algoritmică (11-15 ani) și în programarea de nivel înalt se face în cadrul grupei de Python, un limbaj de programare extrem de popular în ultimii ani și de flexibil, unde tinerii cursanți pot face cunoștință pentru prima oară cu gândirea structurată, cu algoritmii și cu structurile logice, cu funcții, biblioteci, clase, metode etc. Acest limbaj de programare „predat” în mod intuitiv și interactiv este modalitatea cea mai plăcută și eficientă de a pătrunde în lumea cu adevărat competitivă a programarii calculatoarelor, un pas inestimabil pentru o posibilă viitoare carieră.

O alta grupă, dar care necesita câteva nivele prealabile de cunoștințe (cum ar fi limbajul Python) se va concentra asupra elementelor de Robotică  și automatizare, programarea senzorilor de temperatură, de umiditate, de gaze sau de detecţie mişcare, stocarea datelor achiziţionate, accesul şi controlul acestora prin Internet. Această grupă va utiliza echipamente de ultimă generaţie destinate  în mod special activităţilor educaţionale, cum ar fi Raspberry Pi sau Arduino.

 

Noi nu ne juăm pe calculator, noi creăm jocuri!

Smart Learning Center își dorește să fie prima școală creativă non-formală  din domeniul IT pentru copiii din Oradea.

„Noi promovăm învățarea pe bază de „proiect”,  învătarea prin joacă şi învaţarea cu drag (ceea ce mai greu găseşti în şcoală). Dar noi nu ne jucăm pe calculator aici, noi creăm jocuri! Mentorii noștri sunt fie profesioniști cu experiență îndelungată în domeniul IT, fie tineri entuziaști, dar care deopotrivă au dovedit pricepere și dăruire în lucrul cu copiii, au obținut chiar excelența nu mai departe decât anul trecut, la Concursul Internațional de la Dublin, „Coolest Projects 2106”, organizat de CodeDojo, de unde o tânără oradeancă de numai 12 ani și cu doar 6 luni de „experiență” în JavaScript și HTML, sub îndrumarea unuia dintre mentorii noștri, a obținut premiul „Best International Project”. Dorim să atragem în aceste activități și alți voluntari, tineri cu vârste între 16 și 19 ani, care au deja cunoștințele de bază în IT și care își doresc o carte de vizită valoroasă printr-un voluntariat adevărat, în domeniul educațional.

Ceea ce construim noi aici este în primul rând încrederea în sine, o încredere bazată pe muncă și seriozitate, dar și pe curiozitate și interogare, înconjurați de cele mai moderne metode de învătare, prin încurajarea descoperirii individuale, a întrebărilor directe, a spiritului de echipă, a formării gândirii logice, deprinderea respectului reciproc, toate acestea într-un mediu non-formal, prin activităţi care îmbină în mod fericit dorinţa de joacă cu cea de cunoaştere.

Acesta este locul unde copiii vor învăţa să utilizeze tehnologia de vârf în mod creativ şi responsabil, în care imaginaţia, inteligenţa nativă şi bucuria de a învăţa le vor fi stimulate și încurajate în fiecare clipă!

Sir Ken Robinson, un binecunoscut expert britanic în domeniul educaţiei, afirma că limitele și adesea eșecul sistemului tradițional de învătământ (nu doar în România, ci aproape peste tot în lume) sunt determinate de ignorarea și chiar sufocarea a trei dintre principiile fundamentale care permit înflorirea ființei umane: diversitatea, curiozitatea și creativitatea. Copiii se nasc cu darul nativ de a învăța, iar rolul profesorului ar fi acela de a stimula diversitatea tipurilor de inteligenţă, de a încuraja un învațământ bazat pe diversitate nu pe conformitate, unori chiar apelând la jocuri, o nevoie umană fundamentală care stimulează învăţarea, ajutând elevii să aibă încredere în sine, să fie creativi, să identifice modele inspiraţionale”, se afirmă în comunicatul organizatorilor, semnat de coordonatorul proiectului, Rodica Ardelean.