Ieri, la Lotus Center a avut loc ediția de toamnă a Târgului Locurilor de Muncă şi al Formării Profesionale, eveniment organizat de către Top Expo împreună cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bihor, în calitate de partener instituţional. Orădenii care au participat la târg au putut câştiga premii, prin tragere la sorţi.

 

Evenimentul a fost deschis de Békési Csaba, directorul AJOFM Bihor, de Iulia Cîrcei, secretar general al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) și de Mihai Dacin, administratorul firmei organizatoare. „Aveți acum ocazia să dialogați cu firmele angajatoare, să identificați locuri de muncă, pentru că peste 600 de locuri de muncă sunt vacantate la această oră de către cei 22 de expozanți”, le-a spus șeful AJOFM Bihor celor prezenți la târg. Békési Csaba a avut un mesaj și pentru angajatori, pe care i-a îndemnat să acorde o atenție mare celor care caută un loc de muncă, știut fiind faptul că piața forței de muncă vuiește după forță de muncă calificată. „Vă rog să nutriți multă apreciere și respect unii față de ceilalți, pentru că evenimentul de azi e cea mai potrivită ocazie de a media pe piața forței de muncă”, a mai spus Békési Csaba.

În continuare, a luat cuvântul Iulia Cîrcei, secretar general la  ANOFM, care și-a început discursul prin a mulțumi orădenilor pentru interesul acordat evenimentului, oferindu-le, cu această ocazie, și câteva sfaturi utile:

„Dragi orădeni dornici de muncă, vă rog să vă aplecați cu atenție la fiecare firmă, să identificați ceea ce vă apropie de angajator și de postul dorit și să vă găsiți un loc de muncă, pentru că ocuparea unui loc de muncă este un aspect important al vieții omului”.

Secretarul general al ANOFM s-a adresat, apoi, angajatorilor, pe care i-a sfătuit să-și găsească oameni dornici de muncă și de perfecționare. „Dragi angajatori, vă rog să vă găsiți oameni dornici de muncă. Poate nu sunt pregătiți la nivelul pe care îl doriți dvs., dar adăugați dvs., prin cursuri de formare, acele elemente care lipsesc. Importantă este dorința de muncă și de învățare”, a conchis Iulia Cîrcei.

La final, a luat cuvântul Mihai Dacin, administratorul firmei organizatoare, care a prezentat câteva detalii legate de eveniment.

“Chiar dacă în acest moment, avem cu vreo 4-5 mai puțini expozanți față de ediția din iunie a târgului, trebuie să spun că avem 661 de locuri de muncă, ceea ce înseamnă că avem peste ceea ce am oferit în iunie, semn că vacanța s-a terminat și aduce ofertă și pentru piața de muncă din Oradea și Bihor. În luna iunie, am fost în principalele orașe din județ, poate nu cu ecoul pe care ni l-am dorit, tocmai de aceea baza rămâne Oradea”, a precizat Mihai Dacin.

După deschiderea festivă a târgului, orădenii au putut vizita standurile companiilor și au putut opta pentru jobul dorit, ținând cont de calificarea și experiența profesională a fiecăruia.

Printre participanți s-a aflat și Ștefan, un tânăr de 30 de ani din Oradea, absolvent de Școală Profesională. “Particip pentru prima oară la acest eveniment. Am venit cu dorința de a-mi găsi un loc de muncă mai bun. În prezent, lucrez ca paznic la o firmă”, ne-a declarat orădeanul.

În cadrul târgului, companii din Oradea și nu numai, le-au oferit persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă (absolvenţi, şomeri etc.), noi oportunităţi în carieră: în total, peste 600 de locuri de muncă vacante şi 56 de cursuri acreditate de formare profesională au fost prezentate la târg. Dintre ofertele de muncă, aproximativ 100 s-au adresat persoanelor cu studii superioare.

Majoritatea joburilor din cadrul târgului au fost din domenii ca: servicii, producţie, electronică, electrotehnică, industria mobilei, automotive sau construcţii. În plus, orădenii care au trecut pragul târgului au primit şi un chestionar de participare, cu talon la final, talon în baza căruia, prin tragere la sorţi, s-a putut câştiga unul dintre cele trei premii puse la dispoziţie de organizatori: un telefon mobil, o tabletă sau un voucher de cumpărături.